〒206-0823 東京都稲城市平尾2-16-10 フローラパート1-202
042-350-0926

英会話

英会話

英会話

当教室の英会話は、外国に住む講師とオンラインで行います。外国人講師との直接コミュニケーションを通して、実践的な英語を学べる場です。マンツーマンレッスンですので、安心して、ご自身のペースで進めていくことができます。

選べるレッスンスタイル

レッスンでは、教材を基に講師誘導で学ぶスタイルや、ご自身で自由に回答されたものを講師が添削し、一緒に練習していくスタイルなど、お好きな方法をデザインすることができます。
  • 月4回
  • 1回25分
  • マンツーマン
  • 月謝3,850円(税込)~

OTHER ONLINE LEARNING OPTIONS

  • CERTIFICATIONS
     
    • TOEIC
    • 英検®
    • TEAP
    資格試験に特化したレッスンをご用意しています。ロールプレイ形式で行われるレッスンでは、リスニングやスピーキングの力を強化し、筆記試験や面接で必要な力を養います。
  • BUSINESS
    ENGLISH
    グローバル社会において、多様化したニーズにお応えできるレッスンをご用意しています。電話応対などの接客から営業、プレゼンテーションまで、実践的な英語力を引き上げることができます。発音矯正や経済ニュースをテーマにディスカッションする等の、特化したニーズにお応えすることも可能です。
  • CUSTOM
    LEARNING PLANS
    • Speaking Skills
    • Listening Skills
    それぞれの目標やニーズに応じてレッスンをカスタマイズすることができます。旅行英会話や日常英会話などの基礎英語から、様々なトピックを基にしたディスカッションなどの応用英語まで対応することが可能です。それぞれの目標や学習段階に合わせて学習プランを設定します。
※レッスン実績:英検® TEAP TOEIC® TOEFL® 旅行会話 日常会話 ビジネス会話 発音矯正 各種面接試験等

ビジネス英語レッスンの詳細(流れ)

Lesson Flow for Business English lessons
  • 英語の部屋の「ビジネス英語レッスン」は、様々なビジネストピックにおいて講師と双方向にディスカションするというレッスンです。会社の概要、企業文化、多様性、イノベーション、リーダーシップのあり方、そして昨今のビジネストレンドについてなど、取り扱うトピックは多岐に及びます。

    これらのトピックのディスカションには、講師主導による誘導的な会話、議題に関するフリートーク、ビジネス関連の語彙力の底上げ、自身の専門技術や職務経験の説明と言った自身PRの練習などがあります。全体として、生徒さんが国際的なビジネス環境において、英語で堂々と渡り歩けることを目標としています。

    生徒さんは事前に出題された課題記事のリーディング及びそれと連動した問題を出題します。

    適切な語彙の選択(ワードチョイス)の提案や表現力のレベルアップなど、生徒さんのニーズに応じた助言を行います。

    講師はフィリピンの基幹産業であるBPO(欧米企業へのビジネスアウトソーシング事業)業界に14年勤務し、顧客サービス部門のシニア・マネージャーを歴任した、ビジネス経験豊富な外国人講師です。世界中の顧客サービスに携わるという第一線の国際ビジネス環境における経験から得た講師のビジネス関連のコミュニケーション・ノウハウを基調とする、質の高い実用的なレッスンになっています。

    典型的なレッスンの流れは以下の通りです。

    Part1 ウオーミングアップ、挨拶、自由会話、一ネタコーナー(5分)

    質問例

    週末は何をする予定ですか?

    最近どこか美味しいお店で食事されましたか?

    WBCにおける侍ジャパンの活躍をどう思いますか?

    *生徒さん側にも講師に質問してもらいます。

    Part2 出題された課題(記事など)に対してのディスカション(一設問に対して5分)

    質問例(AIについて)

    1.) AIの開発は政府に規制されるべきとお考えですか?

    2.) 日本では学生、企業やNPOはAI技術をうまく活用できているとお考えですか?

    3.) AIの台頭でご自身が感じたまたは体験した危険性はどんなものがありますか?

    Part3 まとめ・フィードバック(3-5分)

    このコーナーでは、授業中内容についての見直しをします。うまく言えたことや言えなかったこと、その他会話力向上のために確認すべき点を指摘します。その他質疑応答や、曖昧な点の確認など行います。

    生徒さんお一人お一人のニーズや希望によりトピックは異なります。企業のマーケティング、SDGs関連のこと、人間関係など、様々なトピックの用意があります。例えば新卒社員の場合、企業の在り方やワーク・ライフバランス、またはテレワークについてなど、「はたらく」ことに関する基礎的な内容になるかも知れません。また、プレゼンや顧客との打ち合わせで使う具体的なフレーズの練習、顧客へのメール返信など、カスタマイズした内容を取り扱うこともあります。事前に定まり切った硬直的な授業内容ではなく、生徒さんご本人にとって意味のある快内容をご本人にとって快適なペースで提供するレッスンです。

  • Business English lessons are interactive discussions regarding company profiles, work culture, diversity, innovation, leadership styles, and current business trends.

    Interactive discussions involve guided conversations, answering open questions, widening your business-related vocabulary, describing your expertise, experiences and expressing yourself confidently to a global audience.

    Before the lesson, students are given an assigned article/homework for reading along with guide questions which are discussed during the lesson proper.

    In the process, they are given feedback on how to refine and polish their word choices, how to improve their expressions, and they're given suggestions and corrections to tailor fit their needs.

    The full-time instructor for business English lessons served as a Senior Manager for Customer Experience and worked in the Business Process Outsourcing industry for 14 years. Providing support for clients across the world, he has first-hand experience in business-related communication which he is able to incorporate in the lessons.

    Here's an example of a typical lesson flow:

    Part1(5minutes): Warm up, Greetings, General Conversation and Small Talk

    Sample questions:

    Do you have any plans for the upcoming weekend?

    Have you tried dining in a good restaurant recently?

    How did you feel about Japan winning its third World Baseball Classic title?

    *The student is also encouraged to practice asking questions in return.

    Part2(15-17minutes)-Discussion of assigned article/homework 5 minutes per question.

    Sample topic*: Artificial Intelligence

    1.) Do you think AI development should be regulated by the government?

    2.) Do you think that students, companies and organizations in Japan are using AI technology effectively?

    3.) What are some of the dangers that you've seen or experienced with the rise of AI?

    Part3(3-5 minutes)-Summary and Feedback

    In this section, we will review vocabulary, expressions, refinements and suggestions that we discussed all throughout the lesson. It includes feedback on how confidently and effectively you spoke, and other reminders on how to improve speaking. It is also an opportunity to ask any questions or clarifications.

    *An important note about the topics:

    The key topics vary depending on the needs or preferences of each student. It can be about the marketing plan of their company, their company's Sustainable Development Goals, relationships with senior management or subordinates. For students who have just graduated from university, some of the topics also cover understanding organizational structures, work-life balance, workplace quality, or remote working. It can also be a highly customized practice - such as preparations for presentations, practicing phrases that will be used for a client meeting, or responding to an email. Instead of a set course, the lessons allow the student to develop at their own comfortable pace and based on topics that are relevant and meaningful for them.

    We look forward to learning with you!

中高生オンライン英会話の授業の流れ

Lesson Flow for Junior High School Students and High School Students.
  • 中高生のオンライン英会話クラスは「スピーキング」と「リスニング」の2つの技能の習得を目的としています。この目的を2つの方法で行っています。

    • 1.) 英検面接試験設定での英会話練習
    • 2.) 発音練習と英検リスニング問題の練習

    英語の部屋は英検合格において数々の実績をあげています。受講生お一人お一人のニーズ・個性・興味に合わせカスタマイズする講師の柔軟性と技能を売りとしています。英語を話す上で必要な自信を得てもらうことを目的に、講師が受講生をリードします。

    経験豊かな講師の誘導のもと、受講生の皆さまがリラックスして心地よく英語コミュニケーションの練習が出来る環境を提供しています。単に講師に言われて強制的に単語や文を暗記するような英語学習ではなく、受講生本人が様々な気付きを通して英語を学ぶ楽しさを感じ取り、学ぶ価値を見出すようなレッスン運営を心がけています。

    受講生は最新の情報や世の中の動向を反映した様々な話題にゆっくりと着実に触れて行きます。それを通して英語習得に必要なスキルの核心である、「クリティカル・シンキング」のスキルを次第に身に付けていきます。

    以下にレッスンの流れの一例を紹介します。合計で3パートあります。

    Part 1(5分)ウオームアップ、挨拶、フリートーク

    質問例

    今日は何したの?

    土日は何をするの?

    最近どんな音楽聞くの?

    最近みた動画について話して。

    *また、受講生側にも質問してくれるよう促しています。

    Part2(18分) 英検面接試験設定の会話/リスニング・発音の練習

    英検面接設定での会話

    a. パッセージの音読とその内容についての質疑応答

    b. 挿絵の情景や人の動きの描写、3-4コマの挿絵のストーリー化、説明

    c. 自由回答問題への応答
    質問内容は、熟達度に応じてレベル調整しています。

    4級・5級- 好きな動物は何ですか?

    3級・ペットは飼っていますか?お話ししてください。

    準2級- ペットを飼っている家庭は沢山あります。ペットを飼いたいと思いますか?その理由は?

    2級―ペットを飼っている家庭は沢山あります。ペットを飼うことは子供の成長にプラスに働くと思いますか?

    準1級―(企業による)商品の安全検査に動物を使うことは許されるべきと思いますか?

    1級― 政府は食料として以外、例えば皮の利用などで動物を使用することに対し制限をもうけるべきしょうか?

    リスニングと発音の練習

    a. 講師の発音を聞いて、リピートします。必要に応じて正します。

    b. 受講生がわからない単語やフレーズの意味について話し合います。

    c. 過去問の問題を聞きます。

    d. 過去問のトランスクリプションを見て内容を確認します。

    Part3(2分) まとめ、フィードバック、課題指示

    レッスン内で取り上げた語彙、表現を見直します。スピーキングとリスニング向上の為に必要な要素をハイライトで見直します。質疑応答の時間もこの時間に行います。課題は必要に応じて出題します。

    *中高生のオンライン英会話授業についての重要な事

    オンライン英会話はあくまでも教室での英語学習の補助的位置づけにあります。オンライン英会話受講を検討されている方は、合わせて教室レッスンの受講をご提案します。

    皆さんとお会いできるのを楽しみにしています。

  • Online lessons for Junior High School Students and High School students are focused on two key skills: speaking and listening. We develop these skill sets through two methods:

    • 1.) Eiken Interview Simulations
    • 2.) Pronunciation Practice and Eiken Listening Test Practice

    Along with our record of helping students succeed in EIKEN exams, what distinguishes our lessons is our instructor's ability to personalize the lessons based on the student’s English proficiency. We guide them in gaining the confidence they need to express themselves.

    Lessons are conducted with a professional expertise while delivering it in a relaxed learning pace where students can be comfortable. They are not pressured to just memorize words, sentences, or texts. Instead, students are led to discover, enjoy learning, and appreciate its value.

    They are gradually walked through a wider range of topics about current events and worldwide issues, practicing their ability to think critically in English. The long-term goal is to be able to be both be confident and sufficiently skillful to use English in a global setting, as well as utilize their conversational and critical thinking skills in English.

    Here's an example of a typical lesson flow: There are three parts.

    Part1(5 minutes): Warm up, Greetings, General Conversation and Small Talk

    Sample questions

    What did you do today?

    What are you going to do this weekend?

    What kind of music do you like to listen to these days?

    Tell me about the last movie you watched.

    *The student is also encouraged to practice asking questions in return.

    Part2(18 minutes) – Eiken Interview Simulation and/or Listening and Pronunciation Practice

    Eiken Interview Simulation

    a. Passage Reading and answering questions about the passage.

    b. Describing pictures/actions in the pictures or telling a story based on pictures.

    c. Answering open questions.

    Appropriate grade levels are taken into consideration. Sample questions for each grade level:

    Grade5/Grade4 – What is your favorite animal?

    Grade3 – Do you have any pets? Please tell me more about your pet.

    Pre-Grade2 – Many families have pets. Are you interested in having a pet? Please tell us why/why not.

    Grade2 - Many families keep pets in their homes. Will it be good for children to have pets?

    Pre-Grade1 - Do you think that it is acceptable to use animals for product-safety tests?

    Grade1 – Should the government regulate the use of animal non-food products such as leather?

    Listening and Pronunciation Practice

    a. Listen and repeat the instructor’s pronunciation of words and phrases. Corrections are provided accordingly.

    b. Discuss the definition of words and phrases that the student may find difficult.

    c. Listen to examples from sample tests.

    d. Review the script of sample tests.

    Part3(2 minutes)– Summary, Feedback and Homework

    In this section, we will review vocabulary, expressions, refinements and suggestions that we discussed all throughout the lesson. The instructor will provide reminders on how to improve speaking and listening. It is also an opportunity to ask any questions. Homework will be assigned as needed.

    *An important note about online lessons for Junior High School and High School Students:

    To have the full benefits of learning in Bellevue Eigonoheya, it is strongly encouraged that students also take in-class/classroom lessons as it covers reading and writing skills.

    We look forward to learning with you!

カスタム学習プラン(1)

Custom Learning Plans(1)
  • 日本語

     

    カスタマイズ・レッスンは受講生の方の個人的な目標やニーズ、ご要望に即して行います。ベースとなる会話力、リスニング力のブラシアップに向けて柔軟性を持って対応します。レッスン計画はお一人おひとりの熟達度や特性、目標に沿って設定します。

    カスタマイズ・レッスンを受講中の方にはプロのビジネスマン、公務員、教員、主婦、隠居された方など、様々な年齢層やバックグランドの方がおられます。

    50歳以上の方で主婦のKさんの例を取り上げます。英語は中級レベルにあり、英語学習を継続して英語力に磨きを掛けたいと思っておられる方です。生活上英語を使う機会もあり、海外旅行に行かれることもあります。レッスンの希望として、軽めで楽しい会話をしつつも、しっかり学びたいと考えておられます。その他、発音の矯正やご自身の考えをより良い言葉で表現すると言ったレッスンを行っています。

    最近ご主人の外国人のクライアントの方と夕食をする機会があり、食後はカラオケに行ったそうです。ご本人はレッスンで磨きをかけた英語力でご主人と共に外国人客をおもてなしされたことを凄く喜んでおられました。

    この方のレッスンを例に、レッスンの流れをお伝えします。

    全体で3部構成になっています。

    Part 1 (5分): ウオームアップ、挨拶、会話

    質問例

    お気に入りのプレイリストにどんな曲を入れていますか?

    近所のスーパーの値段は最近どうですか?

    最近良い映画を観ましたか?

    *受講生の方には積極的に講師に質問することを奨励しています。

    Part 2(18分) 受講生の方には旅行や家の内装、(スマホの)ストリーミングのサブスク、ドラマ、週末についてなど、様々な話題における質問が宿題として事前に出題されます。3つほど質問を準備してもらい、会話を発展させて更なる質問を展開します。レッスンではリアル感のある会話を心がけ、自然な会話を体感していただきます。

    話題と出題される質問の例:

    話題: ストリーミングのサブスクについて

    ストリーミングを利用していますか?

    ストリーミングは今やTV以上の存在と思いますか?

    金額はどの位ですか?その価値に見合っていると思いますか?

    ストリーミング・サービスで最近見た動画について話してください。

    話題: 春について

    花見におすすめの場所はどこですか?

    春の服装について話してください。

    春の伝統的な食べものを教えてください。

    Part3(2分) まとめ、フィードバック、宿題

    レッスン内で取り上げた語彙、表現を見直します。スピーキングとリスニング向上の為に必要な要素をハイライトで見直します。質疑応答の時間もこの時間に行います。課題は必要に応じて出題します。

    また、この時間を質疑応答に充てています。

    皆さんとお会いできるのを楽しみにしています。

  • 英語

     

    Customized lessons are based on the student’s individual goals, needs or requests. We work hand-in-hand with students to build or polish their core speaking and listening skills through flexible learning methods. The learning plans are designed based on their own ability and in support of what they want to achieve.

    Students who currently take customized lessons come from all walks of life. Some of them are professionals, civil servants, teachers, homemakers and retirees.

    One of our students is K_____, 50+ years of age, a homemaker. She has intermediate skills and wishes to continue studying and sharpening her English proficiency. She uses English in social occasions, as well as when she’s travelling outside Japan. Her preference is to have a light, enjoyable and at the same time, productive lessons. She also focuses on practicing her pronunciation and finding out how to express her ideas in a more refined way.

    Recently, she had dinner with her husband and some of his clients who are from abroad. They went to dinner, karaoke (where she also sang songs in English). She said that she was glad that she could have good conversations in English while she and her husband entertain their foreign guests.

    Here's an example of a typical her lesson flow:

    There are three parts.

    Part1(5 minutes): Warm up, Greetings, General Conversation and Small Talk

    Sample questions

    What are some of the songs on your playlist?

    How are the prices in the grocery store recently?

    Have you seen any good movies lately?

    *The student is also encouraged to practice asking questions in return.

    Part 2Part2(18 minutes)–The student is given pre-assigned homework questions on various topics such as Travelling, Buying Souvenirs, Packing for a Trip, Decorating at Home, Streaming Services and TV Dramas, Japanese Holidays and Tourist Attractions. There are at least three questions she will need to prepare for and will be answering follow-up questions as well. More importantly, we practice them in “real conversation” setting so she can be comfortable and feel more natural as she expresses herself.

    Some topics and questions:

    Topic: Streaming Services (Amazon Prime, Netflix, Disney+, etc.)

    Do you use streaming services?

    Do you think streaming services are now more popular than television?

    How much do people spend on streaming services and do you think it is worth the price?

    Please tell me about a show that you've seen in a streaming service.

    Topic: About Spring

    What are some of the most famous places to visit for viewing cherry blossoms?

    Describe the some of the clothes that you wear during spring season.

    Are there any traditional food people enjoy eating during spring?

    Part3(2 minutes)– Summary, Feedback and Homework

    In this section, we will review vocabulary, expressions, refinements and suggestions that we discussed all throughout the lesson. The instructor will provide reminders on how to improve speaking and listening.

    It is also an opportunity to ask any questions.

    We look forward to learning with you!

カスタム学習プラン(2)

Custom Learning Plans(2)
  • サンプル音声

    カスタマイズ・レッスンは受講生の方の個人的な目標やニーズ、ご要望に即して行います。ベースとなる会話力、リスニング力のブラッシュアップに向けて柔軟性を持って対応します。レッスン計画はお一人おひとりの熟達度や特性、目標に沿って設定します。

    カスタマイズ・レッスンを受講中の方にはプロのビジネスマン、公務員、教員、主婦、隠居された方など、様々な年齢層やバックグランドの方がおられます。

    今回の事例は早稲田大学の大学院生であるNさんです。20代半ばで、アルバイトもしています。彼女はすでに英語が堪能であり、学び続けることが楽しいという理由で勉強を続けたいと思っています。非常に優秀な学生さんであり、同時に謙虚で学ぶ意欲があります。大学院の研究に英語が必要である他、小中学生に英語を指導することもあります。彼女の希望としては自然な英語を使えるようになりたいということと、同時に専門分野やアカデミアの現場で使う難解な話も英語で伝えられるようになりたいということです。心理学にご関心がある方なので、同分野に関連するトピックを英語で話しながら会話力に磨きを掛けています。

    数ヶ月後、ご本人は国際的な学会の場で英語を使ったプレゼンを行う予定です。レッスンでは、プレゼンで使う英語の部分を一緒に練習し、本番に備えます。

    以下はNさんのレッスンの流れのサンプルです。3パートで構成されています。

    Part 1 (5分): ウォームアップ、挨拶、一般的な会話、雑談

    取り上げる質問の例

    最近どこかいいレストランに行きましたか?

    日本の若者はSNSに時間を使いすぎと思いますか?

    なぜ最近は日本人の若者の多くが結婚を避ける傾向があるのでしょうか?

    *受講生の方には積極的に講師に質問することを奨励しています。

    Part 2(18分) スピーチまたはプレゼンテーションの練習、質疑応答

    Nさんは都合上、追加の宿題はなしを希望されています。なのでレッスン中この部分では、ご自分が選んだトピックでスピーチを即興または短時間で行います。彼女はトピックの中から選び、選んだトピックについて短いスピーチを行います。その後、スピーチの中であがった内容に基づいて質疑応答セクションを設けています。

    その他話題や質問

    SNSは日本の学生のメンタルの健康にどのような影響を及ぼしていますか?

    日本の子供たちはできるだけ早くから英語学習に取り組むべきだと思いますか?

    現在の日本の教育は社会の多様性や職場の平等の実現に寄与していると思いますか?

    政府は今以上に保育施設の設置に力を入れるべきでしょうか?

    日本企業は社員のメンタルの健康に対して十分な対応していると思いますか?

    Part3(2分) まとめ、フィードバック、宿題

    ここでは、レッスン全体で扱った語彙や表現、または改善点などを再確認します。講師はスピーキングとリスニング力アップについて助言を行います。また、この時間を使って生徒さんの質疑応答を行います。

    みなさまとお会いできるのを楽しみにしています。

  • Sample voice

    Customized lessons are based on the student’s individual goals, needs or requests. We work hand-in-hand with students to build or polish their core speaking and listening skills through flexible learning methods. The learning plans are designed based on their own ability and in support of what they want to achieve.

    Students who currently take customized lessons come from all walks of life. Some of them are professionals, civil servants, teachers, homemakers and retirees.

    One of our students is N_____, 20+ years of age, a graduate student at Waseda University. She also has part-time jobs. She is already proficient in English and wishes to continue studying because, in her words, she enjoys learning. While she’s already very good, she’s also humble and eager to learn more. She uses English in her graduate school studies, and she also teaches English to younger students. Her preference is to be able to use English in real-life conversations, and at the same time express her more sophisticated ideas in professional and academic settings. She also has an interest in Psychology, so we practice her English language skills while discussing psychology-related topics.

    In the next few months, she will be delivering a presentation in English at an international conference. We will spend some time in our lessons to rehearse and refine the English-speaking aspect of her presentation.

    Here's an example of a typical lesson flow: There are three parts.

    Part1(5 minutes): Warm up, Greetings, General Conversation and Small Talk

    Sample questions

    Have you been to any good restaurants recently?

    Do you think that young people in Japan spend too much time on social media?

    These days, why do a lot of young Japanese people prefer not to get married?

    *The student is also encouraged to practice asking questions in return.

    Part 2Part2(18 minutes)–Speech or Presentation Practice, Question and Answer Section

    Due to her busy schedule, the student prefers not to receive additional homework. The focus of this part of the lesson is to deliver a speech (on her topic of choice) spontaneously or given a short amount of time. We trained on using a speech framework for her to be able to organize her ideas quickly in English. She is made to choose from a set of topics, and then deliver a short speech about her selected topic. Afterwards, it is followed by a question-and-answer section based on the points raised in her speech.

    Some topics and questions:

    Does social media impact the mental health of students in Japan?

    Should young children in Japan be encouraged to start studying English as early as possible?

    Is the educational system effective in promoting diversity and workplace equality?

    Should the government provide more child-care facilities?

    Do you think Japanese companies provide enough attention to mental health issues?

    Part3(2 minutes)– Summary, Feedback and Homework

    In this section, we will review vocabulary, expressions, refinements and suggestions that we discussed all throughout the lesson. The instructor will provide reminders on how to improve speaking and listening. It is also an opportunity to ask any questions.

    We look forward to learning with you!

カスタム学習プラン(3)

Custom Learning Plans(3)
  • カスタマイズ・レッスンは受講生の方の個人的な目標やニーズ、ご要望に即して行います。ベースとなる会話力、リスニング力のブラシアップに向けて柔軟性を持って対応します。レッスン計画はお一人おひとりの熟達度や特性、目標に沿って設定します。

    カスタマイズ・レッスンを受講中の方にはプロのビジネスマン、公務員、教員、主婦、引退された方など、様々な年齢層やバックグランドの方がおられます。

    今日は慶応大学の学生、Yさんを紹介します。Yさんは幼少期に1年半程度イギリスに在住されました。私が5年ほど前に彼と出会った時はすでにこの教室に在籍する中学生でした。(Yさんは小学2年時より在籍されています。)この時点で既に突出した英語力を持っておられました。

    中3で英検1級取得後は英語でクリティカル・シンキング (論理的思考法)を行う事、そして更に一段上のレベルでの英語に触れ続けることを目的としたレッスンを行ってきました。また、学問とビジネスにおける英語を特に意識して学ばれました。

    その他、世界の歴史や時事問題などを取り扱って来ました。Yさんにとってのこのレッスンはご本人の言葉で表現すると「世界で起こっていることを英語で話し合う機会」だそうです。また、文化を比較し、外国の文化から学びとる機会とお考えのようです。

    以下はYさんのレッスンの流れのサンプルです。3パートで構成されています。

    Part 1 (5分): ウォームアップ、挨拶、一般的な会話、雑談

    取り上げる質問の例

    大学のサークルではどんな活動をしているのですか?

    学生の課題にChat GPTを使うのはありだと思いますか?

    円安が日本人の生活にどう影響していますか?

    *生徒さん側も講師に質問するよう積極的に促しています。

    Part 2(18分) トピックに基づいた質疑応答

    取り上げる質問の例

    G7サミット

    1.)今回のG7サミットは日本にとってどんな意味があったと思いますか?

    2.)ウクライナのゼレンスキー大統領のサミットでの服装についてどう思いますか?

    3.)今回のサミットの成功が岸田首相の次の選挙にどんな影響を与えると思いますか?

    AIに対する政府の規制

    1.)政府はAIの開発に規制を設けるべきか?

    2.)日本の学生、企業やその他機関はAI技術を有効活用出来ていると思いますか?

    3.)AIの台頭がもたらす脅威をどう見ますか?

    実業家Jack Maを東大の教授に迎えることについて

    1.)Jack Ma氏のような、成功を収めた実業家を客員教授として招くことが東大の学生に与える影響は大きいと思いますか。

    2.)Jack Ma氏のような業界トップの人材を招き経験を語ってもらう事で大学にとってどんな効果があると思いますか。

    Part3(2分) まとめ、フィードバック、宿題

    ここでは、レッスン全体で扱った語彙や表現、または改善点などを再確認します。講師はスピーキングとリスニング力アップについて助言を行います。また、この時間を使って生徒さんの質疑応答を行います。

    みなさまとお会いできるのを楽しみにしています。

  • Customized lessons are based on the student’s individual goals, needs or requests. We work hand-in-hand with students to build or polish their core speaking and listening skills through flexible learning methods. The learning plans are designed based on their own ability and in support of what they want to achieve.

    Students who currently take customized lessons come from all walks of life. Some of them are professionals, civil servants, teachers, homemakers and retirees.

    One of our students is Y_____, 20+ years of age, a student at Keio University. He has spent some of his childhood in the United Kingdom and has returned to Japan. He’s already been taking lessons in Bellevue Eigonoheya when I met him more than 5 years ago. He was a Junior High School student then, but he already had an excellent English proficiency.

    After achieving Eiken Grade 1 level certification during his Junior High School/High School days, the focus of our lessons was to further develop his critical thinking skills in English and continue to expose him to using the language in more sophisticated levels. He should also be able to use English in an academic or professional setting.

    We’ve also been focused on discussing history, global developments, trends, and current events. He sees the lessons, in his own words, “as an opportunity I can obtain to discuss what’s happening in the world.” It’s also to see a chance to compare cultures, and what Japanese people can learn from other cultures.

    Here's an example of a typical lesson flow: There are three parts.

    Part1(5 minutes): Warm up, Greetings, General Conversation and Small Talk

    Sample questions

    Tell me about some of the activities you organize in your University organization/circle.

    Do you think it’s fair to use Chat GPT when doing homework?

    How has the weakening Yen affected the lifestyles of most people in Japan?

    *The student is also encouraged to practice asking questions in return.

    Part2(18 minutes)–Topic-based Question and Answer

    Sample Topics

    The G7 Summit

    1.) For you, what is the importance of or success achieved by Japan in hosting the G7 summit?

    2.) What do you think about the Ukrainian President's appearance on the summit?

    3.) Do you think the success of the summit will help Prime Minister Kishida with re-election?

    Government Regulation on Artificial Intelligence

    1.) Do you think AI development should be regulated by government?

    2.) Do you think that students, companies and organizations in Japan are using AI technology effectively?

    3.) What are some of the dangers that you've seen or experienced with the rise of AI?

    Entrepreneur Jack Ma as a Professor in Tokyo University

    1.) Do you believe that having a successful entrepreneur like Jack Ma as a guest lecturer will positively impact the students at Tokyo University

    2.) How important do you think it is for universities to invite industry leaders like Jack Ma to share their experiences with students?

    Part3(2 minutes)– Summary, Feedback and Homework

    In this section, we will review vocabulary, expressions, refinements and suggestions that we discussed all throughout the lesson. The instructor will provide reminders on how to improve speaking and listening. It is also an opportunity to ask any questions.

    We look forward to learning with you!

カスタム学習プラン(4)

Custom Learning Plans(4)
  • カスタマイズ・レッスンは受講生の方の個人的な目標やニーズ、ご要望に即して行います。ベースとなる会話力、リスニング力のブラシアップに向けて柔軟性を持って対応します。レッスン計画はお一人おひとりの熟達度や特性、目標に沿って設定します。

    カスタマイズ・レッスンを受講中の方にはプロのビジネスマン、公務員、教員、主婦、引退された方など、様々な年齢層やバックグランドの方がおられます。

    今日は横浜にある中堅システム会社で管理職を務めておられるTさんを紹介します。Tさんの学習目標はビジネスの現場における英会話力を伸ばしつつ、レッスンを通して外国の文化に関する学びや現在の世界のトレンドに触れること。要は仕事の「現実」のニーズに対応しつつも、語学学習本来の「理想」の両方を追求されたいお考えです。それらを両立させるために、25分間のレッスンの中でご本人が選択されたトピックでディスカションをする時間を設け、同時にTOEICの問題を使ってリスニングやリーディングをする時間を設けています。

    また、ご本人は私が在住するフィリピン共和国の文化にご関心があります。レッスンでは私を通して生のフィリピンを直接的に感じ取ってもらうことが出来ています。逆にTさんが日本の文化やトレンドの話をしてくださることもあります。他にも、Bruno Marsの音楽について意見交換するなど、話題は多岐に及んでいます。最近ご本人はTOEIC LRの試験を受けられ、レッスン開始当初と比べ55点アップされました。

    以下はYさんのレッスンの流れのサンプルです。3パートで構成されています。

    Part 1 (10分): ウォームアップ、挨拶、選択したトピックにおけるディスカション

    ウォームアップ、挨拶

    週末の予定はあるか

    バカンスを取れたらどこに行きたいか

    最近どんな音楽を聴いているか

    選択したトピックにおけるディスカション

    テレワークの件数はパンデミック終了後も増えると思うか

    円安が日本人の生活にどんな影響を与えていると思うか

    政府の少子高齢化対策は十分と言えるか

    *生徒さん側も講師に質問するよう積極的に促しています。

    Part 2(15分) 指定の設定においてTOEICの練習問題を解く(リスニング&リーディング)

    生徒の皆様には市販テキストの購入をお願いしています。

    Part3(2分) 総括、フィードバック、宿題指示

    ここでは、レッスン全体で扱った語彙や表現、または改善点などを再確認します。講師はスピーキングとリスニング力アップについて助言を行います。また、この時間を使って生徒さんの質疑応答を行います。

    みなさまとお会いできるのを楽しみにしています。

  • Customized lessons are based on the student’s individual goals, needs or requests. We work hand-in-hand with students to build or polish their core speaking and listening skills through flexible learning methods. The learning plans are designed based on their own ability and in support of what they want to achieve.

    Students who currently take customized lessons come from all walks of life. Some of them are professionals, civil servants, teachers, homemakers and retirees.

    One of our students is T_____, a manager in a local Japanese company. His learning goal is a balance between improving his conversational English, using English in a business setting, and using English to discover more about other cultures and global trends. We try to achieve this balance in his lessons by being able to talk about the topics he prefers and having listening and reading exercises using TOEIC test examples.

    He is also very curious about Philippine culture, and I am happy to tell him about first-hand experiences. He tells me about Japan, and we exchange stories and opinions about the music of Bruno Mars. Recently, he took the TOIEC Listening and Reading exam, and his score improved by 55 points since he started taking lessons.

    Here's an example of a typical lesson flow: There are three parts.

    Part 1 (10 minutes): Warm up, Greetings, and Discussion on Preferred Topics

    Warm up and Greetings

    Tell me about your plans this weekend.  

    If you have a chance to go on a vacation, where would you like to go?

    Who are the artists/musicians you have been listening to lately?

    Discussion on Preferred Topics:

    Do you think more people will continue to work from home after the pandemic?  

    How has the weakening Yen affected the lifestyles of most people in Japan?  

    Do you think the government is doing enough to address the aging population issue?

    *The student is also encouraged to practice asking questions in return.

    Part 2 (15 minutes) – Structured Listening and Reading Practice using TOEIC examples.

    *Students will be required to purchase textbooks.

    Part 3 (2 minutes) – Summary, Feedback and Homework

    In this section, we will review vocabulary, expressions, refinements and suggestions that we discussed all throughout the lesson. The instructor will provide reminders on how to improve speaking and listening. It is also an opportunity to ask any questions.

    We look forward to learning with you!

講師紹介

当教室の講師は、専門知識と豊富な実績がある講師を採用していますので、安心して学びをスタートすることができます。

John

  • Johnブログ
  • 経歴
    フィリピンマニラ出身 De La Salle University 卒業元BPOシニアマネージャー
    趣味
    家族と過ごすこと 読書 自転車 ジョギング カフェ
    好きなもの
    コーヒー ラーメン カレーライス サーモンの刺身
    メッセージ
    欧米企業にて14年従事した後、2016年より「英語の部屋」で講師をしています。学生、ビジネスマン、シニア、主婦、帰国子女と約60名の方を担当させていただいております。 皆様には、リラックスした環境で楽しく学んでもらうことをモットーにしています!

Louise

  • 指導経験:
    大手オンライン英会話講師(2年)、フィリピンにて小学校教員(1年半)、高校教員(2年)
    担当科目
    小学校(英語、数学、理科)、高校(哲学入門、自己向上学、文化・社会・政治) その他ビジネス英語、日常英会話、英検®、ライティング
    学歴
    フィリピン大学ディリマン校心理学学士号取得 現在同大学心理学修士号取得中
    好きなこと
    読書(小説)、映画鑑賞(Netflixにて)Get Out (film directed by Jordan Peele), La Belle Epoque (film directed by Nicolas Bedos), The Color Purple (novel by Alice Walker), Battle Royale (novel by Koushun Takami)
    きらいなこと
    家事(それでもやってます)、運動
    メッセージ
    ティーチングでは、生徒さんと二人三脚で協力し合い、共に学ぶことを心掛けています。私は教える立場は「目上」という考えは持っておらず、むしろ「チームメート」であり、目標達成に向け共に歩む「パートナー」であると考えています。

レッスン料のご案内

外国人講師:オンライン・マンツーマンレッスン

入会金:5,000円(税込)

※他レッスンを並行で受講される場合は、一律合計5,000円(税込)となり、入会金の追加支払いはありません。

項目 月額料金 割引※
日常英会話、ビジネス英会話 5,280円(税込) 3,500円
英検®5級~2級、TOEIC®(リスニング、面接対策等) 5,280円(税込) 3,500円
TOEFL/IELTS/TEAP/英検®準1級/1級 ビジネス文書/論文の書き方 プレゼンテーション他 7,700円(税込) -
コース 回数(月) 時間(分)
英会話 4 25

※割引は英語グループレッスンやプライベートレッスンを並行で受講した場合が対象となります。

ビジネス英語レッスンの詳細(流れ)

  • 英語の部屋の「ビジネス英語レッスン」は、様々なビジネストピックにおいて講師と双方向にディスカションするというレッスンです。会社の概要、企業文化、多様性、イノベーション、リーダーシップのあり方、そして昨今のビジネストレンドについてなど、取り扱うトピックは多岐に及びます。

    これらのトピックのディスカションには、講師主導による誘導的な会話、議題に関するフリートーク、ビジネス関連の語彙力の底上げ、自身の専門技術や職務経験の説明と言った自身PRの練習などがあります。全体として、生徒さんが国際的なビジネス環境において、英語で堂々と渡り歩けることを目標としています。

    生徒さんは事前に出題された課題記事のリーディング及びそれと連動した問題を出題します。

    適切な語彙の選択(ワードチョイス)の提案や表現力のレベルアップなど、生徒さんのニーズに応じた助言を行います。

    講師はフィリピンの基幹産業であるBPO(欧米企業へのビジネスアウトソーシング事業)業界に14年勤務し、顧客サービス部門のシニア・マネージャーを歴任した、ビジネス経験豊富な外国人講師です。世界中の顧客サービスに携わるという第一線の国際ビジネス環境における経験から得た講師のビジネス関連のコミュニケーション・ノウハウを基調とする、質の高い実用的なレッスンになっています。

    典型的なレッスンの流れは以下の通りです。

  • Business English lessons are interactive discussions regarding company profiles, work culture, diversity, innovation, leadership styles, and current business trends.

    Interactive discussions involve guided conversations, answering open questions, widening your business-related vocabulary, describing your expertise, experiences and expressing yourself confidently to a global audience.

    Before the lesson, students are given an assigned article/homework for reading along with guide questions which are discussed during the lesson proper.

    In the process, they are given feedback on how to refine and polish their word choices, how to improve their expressions, and they're given suggestions and corrections to tailor fit their needs.

    The full-time instructor for business English lessons served as a Senior Manager for Customer Experience and worked in the Business Process Outsourcing industry for 14 years. Providing support for clients across the world, he has first-hand experience in business-related communication which he is able to incorporate in the lessons.

    Here's an example of a typical lesson flow:

Part 1 (5 minutes): Warm up, Greetings, General Conversation and Small Talk
ウオーミングアップ、挨拶、自由会話、一ネタコーナー(5分)

Sample questions:

  • 週末は何をする予定ですか?

    最近どこか美味しいお店で食事されましたか?

    WBCにおける侍ジャパンの活躍をどう思いますか?

    *生徒さん側にも講師に質問してもらいます。

  • Do you have any plans for the upcoming weekend?

    Have you tried dining in a good restaurant recently?

    How did you feel about Japan winning its third World Baseball Classic title?

    *The student is also encouraged to practice asking questions in return.

Part 2 (15-17 minutes) - Discussion of assigned article/homework 5 minutes per question.
出題された課題(記事など)に対してのディスカション(一設問に対して5分)

Sample topic*: Artificial Intelligence サンプル(AIについて)

  • 1.) AIの開発は政府に規制されるべきとお考えですか?

    2.) 日本では学生、企業やNPOはAI技術をうまく活用できているとお考えですか?

    3.) AIの台頭でご自身が感じたまたは体験した危険性はどんなものがありますか?

  • 1.) Do you think AI development should be regulated by the government?

    2.) Do you think that students, companies and organizations in Japan are using AI technology effectively?

    3.) What are some of the dangers that you've seen or experienced with the rise of AI?

Part 3 (3-5 minutes) - Summary and Feedback
まとめ・フィードバック(3-5分)

  • このコーナーでは、授業中内容についての見直しをします。うまく言えたことや言えなかったこと、その他会話力向上のために確認すべき点を指摘します。その他質疑応答や、曖昧な点の確認など行います。

    生徒さんお一人お一人のニーズや希望によりトピックは異なります。企業のマーケティング、SDGs関連のこと、人間関係など、様々なトピックの用意があります。例えば新卒社員の場合、企業の在り方やワーク・ライフバランス、またはテレワークについてなど、「はたらく」ことに関する基礎的な内容になるかも知れません。また、プレゼンや顧客との打ち合わせで使う具体的なフレーズの練習、顧客へのメール返信など、カスタマイズした内容を取り扱うこともあります。事前に定まり切った硬直的な授業内容ではなく、生徒さんご本人にとって意味のある快内容をご本人にとって快適なペースで提供するレッスンです。

  • In this section, we will review vocabulary, expressions, refinements and suggestions that we discussed all throughout the lesson. It includes feedback on how confidently and effectively you spoke, and other reminders on how to improve speaking. It is also an opportunity to ask any questions or clarifications.

    *An important note about the topics:

    The key topics vary depending on the needs or preferences of each student. It can be about the marketing plan of their company, their company's Sustainable Development Goals, relationships with senior management or subordinates. For students who have just graduated from university, some of the topics also cover understanding organizational structures, work-life balance, workplace quality, or remote working. It can also be a highly customized practice - such as preparations for presentations, practicing phrases that will be used for a client meeting, or responding to an email. Instead of a set course, the lessons allow the student to develop at their own comfortable pace and based on topics that are relevant and meaningful for them.

    We look forward to learning with you!